Commercialscript voor digitale dienst van Merk X
We openen met een groep vrienden die gebruik gaan maken van de nieuwe digitale dienst. Één van de vrienden maakt een keuze en de herkenbare tune triggert een flashback bij de dikkere jongen uit de vriendengroep. Je weet wel, zo’n type die als eerste sterft in een horrorfilm. Het is geen vrolijke flashback, de jongen wordt achtervolgt en uiteindelijk gepakt door zijn achtervolgers. Dan schrikt hij wakker uit de flashback en vraagt verschrikt aan zijn vrienden of ze niet wat anders kunnen kiezen. Maar zoals het altijd democratische verantwoord gaat in een vriendengroep wordt zijn verzoek genegeerd. Dan wordt de digitale dienst geïntroduceerd en sluiten we af met het logo van Merk X.
Herkenbaar? Ik ben benieuwd wie bij jullie als Merk X te binnen schiet. Want het script voor de laatste Ziggo-spot lijkt 1 op 1 gekopieerd te zijn van de Hi-spot van een jaar geleden. Ander merk, andere dienst, ander reclamebureau, hetzelfde script. De Paarse Krokodil krijgt ook een flashback.
Ziggo (DDB)
Hi (FHV BBDO)
Zelfde regisseur ook. Jeroen A.
Acteur is ook eerder gebruikt in HI commercial met de Peruaanse muts met van die flapjes. Armoe!