Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 15 oktober 2013

Bijsmaak voor Oxfamcampagne

Spoofs. Een sterk wapen voor goede doelen om de vinger recht op het oogappeltje van een merk te drukken. Green peace, Wakker dier doet het en nu pakt Oxfam Novib uit. Ze vragen aandacht voor de bittere nasmaak van suiker. Niet omdat suiker nu zo verschrikkelijk goor is, nee, online casino boeren die het verbouwen worden door grote bedrijven als Coca Cola slecht behandeld. Foei!

De Witte Geit ziet meteen waarom ze de herkenbare bioscoopreclame als spoofmiddel hebben gekozen. Ideaal om je verhaal in te doen. Zeker gezien het feit dat Coca-Cola hier zelf ook een wolf in schaapskleren presenteert. Toch wringt het juist daardoor. In plaats van het aan suiker overgoten Coca Cola serveert Coca Cola juist Coca Cola Zero. Met nul komma nul suiker. Dus ook zonder bittere nasmaak, zou je zeggen. Krijgt de nobele Oxfamcampagne zelf dus ook een bijsmaak, of heiligt doel de middelen? Ik ben er nog niet uit. Wat vindt jij?


Een reactie op “Bijsmaak voor Oxfamcampagne”

  1. Mwa.. vindt deze witte geit wat gezocht. In beide filmpjes is de boodschap ‘wat er eigenlijk in jouw beker cola zit’. In het origineel wordt dit letterlijk genomen, in de spoof figuurlijk. De spoof is wel matig hoor. Tikkeltje belerend, zoals zoveel goede doelen meuk.

    Cola zonder suiker betekent trouwens helemaal geen omzet voor suikerboeren. Dus wat zeuren ze nou..

Roept u maar