Ze hebben dat kut-konijn vervangen! Het eerste wat door mijn hoofd schoot toen ik deze commercial zag. Wat een ramp, dacht ik. Want het is zo’n sterk icoon, dat ik bij de eerste seconde al precies weet waar het eindigt. Met uitzondering van die ene keer dan dat er opeens een heleboel konijntjes waren. Toen was het even spannend welk konijntje het langst zou doorgaan.
Na de eerste shock besefte ik dat als ik de robotjes maar vaak genoeg zag, deze waarschijnlijk net zo’n sterk icoon zouden worden als het konijn. En logischer ook, bedacht ik later, want laten we eerlijk zijn je verwacht eerder een robot met een batterij dan een konijn, toch? Dat hebben ze goed gedaan, die jongens van het reclamebureau van Duracell. En gelukkig, ook aan het eind van deze commercial blijft er ééntje over. Een rood robotje en die is van Duracell natuurlijk.
Mijn werkelijkheid wordt ineens verscheurd, er rijdt zomaar een auto door het beeld. Huh? Een auto? Ja. Een Audi om precies te zijn. Ik had het niet zien aankomen. Vorsprung durch Kopieren, heet dat waarschijnlijk in goed Duits. Of zou de e-tron een co-creatie zijn met Duracell?
Krijg er inderdaad geen energie van…
Hé hallo!
Leuk om te lezen en ik had precies dezelfde beleving!
Creëren gaat vóór beleren maar beschouw dit als gezouten kritiek: beseffen en bedenken zijn hier niet wederkerend, dus zonder ‘me’. Groeten!
@Paalvast
Thnx auto correct girl.
Welcome. Schrijf-ze!