Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 22 februari 2012

Een soft-erotisch meesterwerk

In een op internet lichtjaren geleden blogpost schreef De Gouden Leeuw al eens over Hoopla, een boek van CP+B. In dat boek staat ook de briljante case van Virgin Atlantic. CP+B zijn meesters in het inventief omgaan met budgetten en media. “Cheat the system,” zoals ze zelf beschrijven in Hoopla.

Voor Virgin bedachten ze ook zo’n cheat. Het doel was zo veel mogelijk zakelijke reizigers te bereiken. En waar je dat met een dik mediabudget wellicht zou proberen via een printcampagne, kozen ze bij CP+B voor een onconventionele route. Ze kozen ervoor de zakelijke reizigers te bereiken via LodgeNet. Dat zegt je zo misschien niet zoveel, maar LodgeNet is het bedrijf waar je films kunt bestellen en bekijken als je in een hotelkamer overnacht.

Ook films uit de ‘Adult section’. En onderzoek leerde CP+B dat die films ook massaal besteld werden. En dat de ‘free previews’ van die films ook massaal bekeken werden. Dus werd er een soft-erotische film gemaakt waarin op subtiele wijze Virgin Atlantic verwerkt zit.

Uiteindelijk werd de gratis preview ongeveer een miljoen keer bekeken. Virgin Atlantics naamsbekendheid steeg enorm natuurlijk, alleen zal niemand toegeven waar ze Virgin van kennen…


3 reacties op “Een soft-erotisch meesterwerk”

  1. Briljant. Vooral dat de klant het ook wil. Maar ja, het is dan ook Virgin.

  2. Mooi dat het ook zó soft-erotisch is dat alle vrouwen in de film ook Virgin blijven

  3. 2anticipated…

Roept u maar