Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 10 januari 2012

Zonde van het geld

Bij House & Garden worden momenteel alle spaarcenten verspijkerd middels een tv-commercial met flink wat zendtijd op de nationale televisie. Zonde van het geld, want het ontbreekt in de commercial aan enige vorm van identiteit.

Te beginnen bij de naam. Hoewel de bedrijfsnaam drie keer te horen is in de commercial, vraag ik me als Witte Geit hardop af hoe het gesteld is met de naamsbekendheid na het zien van de spot.

En wat te denken van een herkenbaar logo? Enige oppervlakkige research voorafgaand aan het schrijven van deze post leert mij dat het rode wapentje, dat te zien is op het potje, het beeldmerk casino is van House & Garden. In het wapentje staat namelijk de bedrijfsnaam vermeld. Online bijna niet te zien, op tv al helemaal niet.

Hadden de marketeers van House & Garden er niet beter aan gedaan om eerst wat geld te steken in een duidelijk logo en een verpakking die er niet uitziet als een proteïne-shake, alvorens ze het hele budget verspilden aan een dertien-in-een-dozijncommercial?


Roept u maar