Na C1000 maakt ook de Nationale Postcode Loterij gretig gebruik van de bekendheid van de wereldberoemde Coca Cola-commercial.
Je zou denken dat een organisatie als de postcode loterij, die toch koketteert met enkele miljoenen, genoeg geld zou hebben om een goed reclamebureau aan het werk te zetten. Maar niets lijkt minder waar.
Uit de commercial blijkt dat de opdrachtgever erg gecharmeerd moet zijn geweest van het merk Coca Cola, want alle ingrediƫnten uit de colaspots worden ongegeneerd gekopieerd. De rode trucks met lampjes, de kerstsfeer, de oplichtende straten wanneer de truck passeert en uiteraard de toekijkende mensen.
Nu hoor ik je denken: Hoe zit het dan met die plotseling opduikende sneeuwbol op het einde? Die is toch wel zelf verzonnen? Ook dan moet de Paarse Krokodil je teleurstellen. De bol blijkt geheel toevallig ook gebruikt te worden in die andere Coca Cola-reclame.
Bij de Postcodeloterij zitten een hele slimme man, die heeft geen bureau nodig (hij is ook veel rijker dan de “rijkste” reclameman). Wat die bureaus zullen bedenken zal de loterij geen stuiver meer opleveren.
Het ligt er zo dik bovenop dat ik toch echt de indruk heb dat het een knipoog is. Weliswaar een knipoog waar je je ongemakkelijk van gaat voelen, maar niettemin een knipoog.