Na Natasja Froger, Frans Bauer en Maurice de Hond heeft de Nederlandse Energie Maatschappij een nieuwe BN’er zo gek gekregen het boegbeeld van hun nieuwe campagne te worden. Dit keer is de geloofwaardigheid van Johan Derksen de sigaar. Voor vrouwen en mannen die niet van voetbalgezever houden: Johan is bekend van Voetbal International, het televisieprogramma dat dit jaar de Televizierring heeft gewonnen.
Genoeg nodeloze introductie. Deze campagne is natuurlijk weer bruiner dan bruin. Maar uitleggen waarom is misschien nog wel nodelozer. Want alle vorige campagnes van de NEM zorgden ook al voor de nodige antiperistaltische bewegingen bij deze beer. Deze campagne past zo in dat rijtje. Wat dat betreft dingen ze mee naar een Consistent Accent van de SAN. Maar waarschijnlijk kunnen ze de Loden Leeuw eerder ophalen. Overigens windt Johan zelf geen doekjes om zijn beweegredenen om te acteren in de commercial:
Was het moeilijk om zoveel dode mensen te regelen als vulling voor de achtergrond?
@Bas inderdaad wat een dode mensen in de achtergrond. Er zit geen beweging of teken van leven in.