Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 17 oktober 2011

De Bruine Beren. Plus spaart ze allemaal

Het is al weer enige tijd geleden sinds mijn laatste tirade over de Plus-commercials. Bewust heb ik me keer op keer ingehouden als er weer een nieuwe spot met de olijke vakkenvullers op tv was. Het pesten van het kleine meisje, de ontzettend slechte woordgrap ‘lamsoortjes’: ik liet het knarsetandend en oogluikend toe. Zelfs toen het ietwat mollige meisje in een voetbaltenue ten tonele verscheen, hield ik mijn muil.

Maar nu is de maat vol. Leukwerkt heeft een nieuw niveau van irritatie gevonden en dat kan van mijn kant niet onopgemerkt voorbij gaan. Om in de nieuwe commercial het thema ‘Aanvulleh!’ te ondersteunen worden groene handpoppen geïntroduceerd. En dat betekent automatisch dat de irritant pratende vakkenvullers van de supermarkt nog irritantere stemmetjes gaan opzetten. Een hele commercial lang! Ik heb ze niet geteld, maar al mijn berenharen stonden overeind.

Een korte zoektocht op Twitter leert mij ook dat ik niet alleen sta in deze irritatie. Teksten zoals ‘De Plus-reclame heeft zichzelf weer overtroffen op het gebied van hoi-ik-heb-zin-om-met-een-roestige-spijker-in-mijn-oogbollen-te-prikken’ en ‘Oh. my. god. Die #plus reclame. Elke keer als je denkt dat ze niet erger kunnen. Overweeg serieus een boycot’ worden gepost.

Plus heeft zijn Bruine-Beren-spaarkaart nu wel vol, dus voor De Bruine Beer is hiermee de kous af. Hij zal er niet meer over posten. Denkt ie.


10 reacties op “De Bruine Beren. Plus spaart ze allemaal”

  1. Daarnaast lijkt het “Aanvulluuuh!” erg op het “Hamsteren!” van AH.

  2. En WTF betekent aanvulluh voor mij… Lijkt me meer iets voor het schap en de vullers en de portemonee van Plus

  3. OMG….

  4. Wat een bagger maakt dat tyfusbureau toch. Daar kan de bruine beer natuurlijk nooit tegenop schijten. Belvilla, Bakker Bart, KFC zijn nog een paar voorbeelden van ergerniswekkende pure poep die daar gefabriceerd wordt. En allemaal lekker zelf produceren en je zakken vullen met tenenkrommende toneelstukjes over de rug van wat eens best aardige merken waren. Toch opa Bart Kuiper? Heel irritant dat al die klanten daar zitten. Zouden een boel andere bureaus wel leuke campagnes voor kunnen maken. Ja jullie lezen het goed mensen van Leukwerkt: wegwezen uit ons vak stelletje reclameverkrachters.

  5. ik wil graag zo’n groene handpop hebben maar waar kan ik die krijgen bij eigen plus hebben ze ze niet
    ps ik ben iemand met verstandelijke beperking
    groetjes van Jochem

  6. Dit is echt om te janken!

  7. Ach ja, twitter. De lekkende pisbak van het internet. Maar zowaar ben ik het een keer met al die incontinente pieperdjes eens: deze commercial is echt heel erg. Voor de rest denk ik echt dat ie werkt. Of je er nu van houdt of niet. En ook dat telt, dames en heren vrije kunstenaars! :-)

  8. P.S. Begrijp me goed: met ‘voor de rest denk ik echt dat ie werkt’ bedoel ik de Plus-campagne in z’n geheel. En dus niet deze commercial. (Ik zou niet durven.)

  9. Je kon er op wachten. Van de plus en haar commercials krijg je suïcidale neigingen;

    http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/10/man_pleegt_zelfmoord_voor_supe.html

  10. Ik dacht eerst dat ‘aanvulluh’ bedoeld was als aanwijzing voor de vakkenvullers in de Plus. Na deze tenenkrommende commercials ga ik weer naar de Bas vd Heijden. Verademing: daar hebben ze geen bonuskaarten, smurfen, voetbalkaarten etc!

Roept u maar