Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 20 september 2011

Notenkraker

Hornbach, de bouwmarkt die het anders doet. Qua commercials dan. Commercials waar de focus niet op product, maar op gevoel ligt. Commercials die een concept proberen over te brengen. En altijd eindigen met kamajajajippiejippiejeee.

Ook in de spot online casino die nu op de buis draait, zien we een mooie gedachte. Een dorp waar mensen met hun handen in hun zakken lopen, puur omdat ze niet weten wat ze ermee aan moeten. Klinkt nog vaag, hoewel iedere reclamemaker het bruggetje naar een bouwmarkt wel geslagen krijgt. Want een bouwmarkt ziet natuurlijk veel liever mensen die de handen uit de mouwen steken en gaan klussen.

Zoals gezegd: het bruggetje is simpel gebouwd. Met of zonder spullen van de Hornbach. Alleen in de commercial lijkt dit bruggetje een bruggetje te dichtbij. Want plotseling ligt daar die enorme walnoot. Eén brok van wazigheid. Niet te verklaren. Althans, niet door deze Witte Geit.


Een reactie op “Notenkraker”

  1. Kom, kom Witte Geit. Hornbach schuwt de politiek niet in deze ‘tijdgeest-commercial’. De noot is voor mij een duidelijke metafoor voor de huidige impasse waarin de Europese politiek verkeerd. Een harde noot kraken, staat voor een moeilijke onaangename klus oplossen. De casting geeft het, niet geheel toevallig, een Grieks tintje. Handen uit de mouwen, zo pakken we de crisis aan. Hornbach toont lef, meer dan de Gouden Leeuw

Roept u maar