Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

donderdag 1 september 2011

Kettingbotsing

Verkeersveiligheid is belangrijk. Dat weten ze in Nieuw Zeeland, maar ook in landen zoals België, waar het wegdek bezaaid is met putten die uitkomen in Nieuw Zeeland.

In 2009 gooit reclamebureau Duval Guillaume uit Antwerpen het verkeersveiligheidsprobleem op het rijgedrag van automobilisten. Bestuurders moeten zich volwassen gedragen, want anders ontstaan er ongelukken. De mannen van Duval maakten deze vermakelijke campagne met automerken die typografisch botsen. Het leuke daarbij is dat de automerken nog steeds in het geheel leesbaar zijn.

In Nieuw Zeeland maakte Ogilvy dezelfde grap, maar dit keer met beeld. Toevoeging van de kiwi’s is dat de typografische overgang tussen de automerken (die minder mooi gecombineerd zijn dan de Belgische variant) een nieuw automerk moet voorstellen.


2 reacties op “Kettingbotsing”

  1. Daarbij kloppen de merken niet bij de beelden.

  2. Een duidelijk gevalletje Paarse Kroko, maar een gouden reclameregel gaat hier ook op; beter goed gejat dan slecht bedacht.
    De executie van de Kiwi’s is wel strak en heeft wellicht meer impact.

Roept u maar