Ok, het is een hele andere stijl qua illustratie. En ja, op het eerste gezicht lijken deze twee advertenties totaal niet op elkaar. Maar de uiting waarmee Ford een bronzen Lion verdiende in Cannes dit jaar lijkt qua idee toch wel verdacht veel op die van Volkswagen uit 2008. Ook de headings bij beide advertenties vertonen akelig veel overeenkomsten. Want zeg nou zelf: ‘At a price that will never come back’ is toch nagenoeg hetzelfde als ‘A price that will never return’?
Reden genoeg dus voor de Paarse Krokodil om er melding van te maken. Want hoe je het ook wendt of keert, Ford laat weinig ‘difference’ zien met deze bekroonde advertentie en is daarmee terecht voer voor deze doorgewinterde reclamekrokodil.
Even los van het overduidelijke en schaamteloze jatwerk (scherp gezien), verdient zo’n matig idee een bronzen Lion? Dan hooguit een lamp voor de illustratie.
@Aart: Als je voor zo’n illustratie tegenwoordig al een lamp wint, word ik illustrator. Niet dat ik kan tekenen, maar dat maakt dan blijkbaar toch niet uit. Wat een knutselding zeg.
@Rupert: Ja, helemaal mee eens hoor. Greep even terug op de vorige post. (Met daarin de prangende vraag: verdient een fotomontage een prijs voor beste illustratie.)