De Tel Sell-spoof is niks nieuws natuurlijk. Het fenomeen is zo bekend dat er al talloze persiflages mee gemaakt zijn. Desalniettemin blijf ik als Paarse Krokodil altijd scherp. Want ook al zijn er genoeg rip-offs van het irritante televisieformat, een kopie is een kopie.
Zo stuitte ik via blogbroeder op deze Tel Sell-spoof van het . Nog voor ik verder had gelezen, wist ik al dat ik beet had. De uiting gebruikt namelijk precies hetzelfde contrast als de spoof uit 2006 van Amnesty International, het verkopen van wapens in een Tell Sell-commercial.
Het vreemde van de zaak is dat de kopie van het WMD Awareness Programme uit een reeks van 3 filmpjes komt. De andere 2 filmpjes zijn geen persiflage op Tel Sell en geven aan dat het idee dus veel breder is. Het kopiƫren van het filmpje van Amnesty is dus helemaal niet nodig. Jammer, zonder kopie was ze toch een koelbloedige reprimande bespaard gebleven.
Roept u maar