Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 7 februari 2011

Blue 1 Media ziet ze vliegen

De Bruine Beer zat al een aantal weken met de commercial van Corendon Vliegvakanties in zijn maag. Daarnaast had hij wekenlang een vervelend chipmunk-stemmetje in zijn hoofd: “Vakansie! We gaan op vakansie!”

Vandaag is de maat vol. De Bruine Beer besluit een donkerbruine post te schrijven over deze ontiegelijke K-commercial. Allereerst ging hij op zoek naar de makers die verantwoordelijk zijn voor de spot. Na kort speurwerk stuit de Beer op de site van Blue 1 Media. Achter de commercial blijkt namelijk een heus bedrijf te zitten.

Het welkomstwoord op de site gaat als volgt: “Blue 1 Media werkt voor aansprekende internationale A-merken, maar ook lokaal en regionaal opererende bedrijven en instellingen die zich beter willen presenteren in de huidige multimediamaatschappij, die meer dan ooit vraagt om kwaliteitscontent in beeld en geluid.”

Na de lachwekkende intro schreef de post zich eigenlijk vanzelf. Want na een paar clicks vertelt Blue 1 Media zelf over de Clarendon-spot. En dat is hilarisch genoeg. Hou je vast.

“De televisiecommercial voor Corendon Vliegvakanties is een van de meest succesvolle tv-campagnes in de reisbranche ooit. Zelden is er zoveel geschreven en gesproken over een reclamecampagne en boekingsrecords worden week na week gebroken. Dankzij de vrolijke, aanstekelijke muziek en het opvallende kinderstemmetje dat “vakantie vakantie” roept, is de tv-commercial een enorme hit!”


5 reacties op “Blue 1 Media ziet ze vliegen”

  1. Is Blue 1 ook de producent van die ‘geweldig scorende’ commercial van Parcel International? http://www.youtube.com/watch?v=dcUf_cZo4C8

    Valt wat mij betreft in dezelfde categorie: zou geweigerd moeten worden .

  2. wel goedkoop. ik heb al een reis geboekt voor tijdens carnaval. naar Ibiza. voor het geval het daar koud is neem ik Snuggies mee voor het hele gezin. http://youtu.be/6iUo_qdekwI

  3. Je schrijft er mooi wel over en het kinderstemmetje zit in je hoofd zeg je zelf dus opvallen doet hij zeker. Hoezo slecht dan?

  4. voor Ed. slecht doordat je uit ergernis niks te maken wil hebben met ‘Corendon Vlieg Vakanties’. en spellen kunnen ze ook al niet.

  5. Ik dacht altijd dat die commercial gemaakt was door een mislukte huisvrouw die door middel van kindermishandeling haar kutkind discipline probeert bij te brengen. “Voortaan zal je luisteren naar mama, anders speel je volgende keer weer mee in een kutcommercial!”

Roept u maar