Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 10 januari 2011

Social media

HeinekenNetwork

Terwijl Matt Rhodes predikt over de voor social media in 2011, kiest Heineken voor het oude vertrouwde café als ultieme ontmoetingsplek. Want naast Facebook, Hyves en Twitter is de kroeg de beste plek om het contact met je vrienden te onderhouden.

2011 wordt het jaar van echt sociaal doen, maar dan met een goudgele rakker in de hand. Mooier kan het toch eigenlijk niet?


9 reacties op “Social media”

  1. Volgens mij verwart Heineken (biertje) zich hier met een café (de plek waar je je vrienden ontmoet). Bovendien had de advertentie daardoor beter bij Amstel gepast (want vrienden, want sociaal), vind ik.

  2. [...] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Pepijn van der Spek en Luc Reinders. Luc Reinders heeft gezegd: RT @Roze_Olifantje: Nieuwe post: Social media http://bit.ly/fRidXi [...]

  3. dus heineken = social medium?
    of heineken is altijd al social medium geweest? dus icoontje twitter, icoontje facebook, icoontje hyves, icoontje msn, icoontje icq, icoontje heineken.

    ik voel ;m niet…

  4. Ik vind het een goede vondst. Weg vanachter die schermen. Op naar de kroeg.

  5. Hee azijnpissende reageerders, het is een topuiting. In het rijtje staat niet het Heineken logo, maar een cafe-uithangbord. Dus de advertentie klopt ook echt.

  6. Stefan, vriend, ik reageerde op de pay-off: daar staat die zin toch echt achter het Heineken-logo. Of er nou elders in die advertentie een uithangbordje hangt of niet. En waarom noem jij mensen die het niet gelijk een topuiting vinden meteen azijnpissers? Ik vind dat beledigend. Leg eens uit dan wat er zo goed aan is? Want ik pis alleen ‘azijn’ (jouw woorden) omdat ik het idee niet volledig begrijp. En veel andere ‘consumenten’ dan dus ook niet, vermoed ik.

  7. Ik vind het een goede uiting. Om nou het kroeggevoel alleen maar aan Amstel toe te schrijven gaat mij te ver. Heineken probeert zich steeds vaker te profileren als gezelligheidsbier. Kijk ook naar de nieuwe The Entrance campagne.

    Desalniettemin is het een goede eenmalige uiting, als je tenminste die stomme pay-off weghaalt bij het logo onderin.

  8. [...] via hetrozeolifantje.nl [...]

  9. [...] Conclusie (mening): ik had op iets beters gehoopt van Heineken, zeker na alle lof rondom de bekroonde ‘social networks’ advertentie. [...]

Roept u maar