Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 1 december 2010

Retro, vintage of gewoon K?

haedtohead1Lijn

De afgelopen weken siert de campagne van Head To Head Media de Adformatie. Sieren is wellicht iets te veel van het goede voor deze campagne. Elke keer als ik deze campagne zie, komt op een of andere manier de jaren tachtig voorbijvliegen in mijn hoofd. Nu is er wel een soort van eighties-revival, maar niet in advertising volgens mij. Daar zijn we juist heel erg 2.0 of zelfs 3.0 als het even kan.

En dus verbaast me de aanpak van deze mannen. Juist als je in media doet, lijkt het me van belang dat 2.0 de boodschap is. Of dat je in ieder geval gebruikmaakt van een uitstraling die jouw merk laadt als ‘bij de tijd’, ‘social-ready’ en meer van die dingen. En daar slaat Head To Head de plank behoorlijk mis, wat mij betreft.

Eén ding moet ik wel toegeven: deze twee uitingen zijn de ergste uit de campagne. Het aanmatigende gebruik van klassieke grootheden, slecht acteerwerk met dito pruiken en het Stratego-spel, doen niet veel goeds. Op de site van Head To Head zie je gelukkig nog een aantal beelden voorbijkomen die beter zijn dan deze twee ‘typical eighties’-beelden.

headtohead1LIJN


2 reacties op “Retro, vintage of gewoon K?”

  1. De Bruine Beer in topvorm!

  2. Als adverteerder heb ik veel met het mediabureauwereldje te maken en weet vanuit deze campagne dat de meningen erg verschillen. Het is inderdaad niet de campagne waar iedereen meteen eenstemmig op reageert, dat is minder of misschien wel de bedoeling – weet het niet. Wat ik wel goed vind in de stellingen van Head to Head Media, is dat ze meer het ‘oude’ mediabureau waarden naar voren halen in hun positionering. Niet op % korting gericht maar meer op strategie, onderzoek etc. Dit kan de reden zijn voor de keuze qua advertentiestijl. Als ik vergelijk met de advertenties van andere mediabureaus, dan vind ik de campagne van Head to Head het beste wat ik tot nu toe gezien hebt. Meestal zie alleen maar van die losse claims, of gewonnen prijzen voorbij komen.. daar wordt je in ieder geval niet vrolijk van..niet creatief en zeker niet overtuigend naar klanten toe..

Roept u maar