De Noord-Zuidlijn onder Amsterdam zou oorspronkelijk openen in 2011. Maar door verschillende tegenvallers is de opleverdatum inmiddels verschoven naar, op zijn vroegst, 2017.
Door de bouw van de lijn kreeg de historische binnenstad te kampen met verzakkende huizen en daarbij het gevaar dat monumentale panden beschadigd zouden kunnen raken. Daarnaast ligt de hoofdstad erbij als een bouwput, wat natuurlijk voor veel overlast zorgt bij ondernemers.
En daarom werd besloten om iets terug te doen voor deze gedupeerde ondernemers. Een reclamecampagne waarbij de bouwvakkers van de Noord-Zuidlijn gratis reclame maken voor verschillende ondernemers in het ‘rampgebied’.
Een mooi gebaar, zo net rond Kerst. Maar ook een slim en mooi idee van reclamebureau Nothing. Chapeau!
Zijn het echt de bouwvakkers die aan de Noord-Zuidlijn werken of toch weer een bunch stand-ins? Want dan is het natuurlijk een stuk minder…
Ik zie maar drie verschillende bouwvakkers. Niettemin een briljant idee, mooi uitgevoerd.
Ik zie maar twee verschillende bouwvakkers. Een wat oudere, grijze man en een man met een olijk hoofd. Wat raar dat Selmore alle foto’s gemaakt heeft met maar twee verschillende modellen!
Ai.. dubbel gedupeerde ondernemers, deze gouden leeuw ruikt naar een bruine beer.
Hoi,
Via de tweets op hierzijnwij.nu hier gekomen. We werken allemaal bij de Noord/Zuidlijn, waaronder ik, en staan regelmatig met onze laarzen in de blubber :)
Groetjes!