Onder de huidige regering krijgen ontwikkelingshulp en ngo’s het zwaar te verduren. Dat wil zeggen dat ngo’s nog harder op zoek moeten naar middelen en dat instanties die de situatie in ontwikkelingslanden proberen te verbeteren, steeds inventiever moeten worden.
Laten er nu genoeg merken zijn die zich graag profileren als betrokken organisaties. Daarom is het niets minder dan een trend dat bekende merken samenwerken met organisaties die zich inzetten voor de minderbedeelde medemens.
Op zich niets mis mee, maar er zijn nu minstens drie campagnes – naast Libresse en Pampers, ook Spa - die hetzelfde mechanisme gebruiken. Iets meer creativiteit was op zijn plaats geweest. Ik heb sterk het gevoel dat we dit nu allemaal door onze strot geduwd krijgen.
En er is nog meer. Ook Tena (lady) blijft niet achter. Met een commercial en een mini-docu: http://www.youtube.com/user/Continentiezorg#p/a/u/0/wO8OAoa3TYw
Dus ook zeiken voor het goede doel.