Senior. We worden het allemaal. Leuk is anders, want met de jaren komen ook de ongemakken. Maar er is nog iets. Iets wat me ongetwijfeld ongenadig gaat storen. Als (bijna) bejaarde word je nogal eens betuttelend toegesproken – alsof je niet meer helemaal goed bij je hoofd bent. Het meisje van de thuiszorg, de apothekersassitente en de caissière maken zich daar veelvuldig schuldig aan.
Maar ook bedrijven die iets van senioren willen, wagen het om een infantiele toon aan te slaan. Ze willen dolgraag een deel van hun zuurverdiende pensioen overhevelen naar de eigen portemonnee. En dat hopen ze te bereiken door hun doelgroep toe te spreken alsof die inderdaad compleet idioot is. Zoals je ziet hebben de mensen van SimPC en hun productiebedrijf NuGuRu daar ook een handje van.
Is dat François Boulangé, achter die bril?
Dit is inderdaad wel behoorlijk infantiel zeg… Lieve hemel.
Los daarvan: hoe zouden ze het bij Mona vinden dat NuGuRu hun pay-off gejat heeft? Daar worden die toetjesjongens vast niet ‘blij van’!
@Franz. Inderdaad het is ‘goodold’ Francois. Tegenwoordig creatief directeur van NuGuRu. Nou ja, creatief.
Het is net alsof ze een 2 jarige peuter uitleggen dat ze die PC nodig hebben..
François creatief directeur? Die gast heeft echt van de ballen verstand. Gewoon weer terug naar de Lingo-bak met die ouwe trapleuning.
In het bericht staat: “Senior. We worden het allemaal.” Ik vond dat niet goed, gezien de mensen die nooit senior zijn geworden. En ik dacht dat François ook nooit senior geworden was. Dat hij op middelbare leeftijd stierf, in het benauwde harnas van Lingo. Maar gelukkig is de vrolijkerd alleen klinisch dood.
Nu ben ik net zo blij
als hij.
Heb nu de derde simpc. Eerst een gewone, toen een simtop en nu touchscreen. Wel sneller, maar verder een ramp. Heb geen regie over mijn skype. Staat gelijk aan met opstarten en kan niet meer beveiligen met wachtwoord. Hebben ze voor mij geregeld, ben echt nog niet seniel hoor met mijn 67. Alsof ouderen geen privacy nodig hebben. Nou ik wel.Ja dan hoeven ouderen hun wachtwoorden niet meer te onthouden. Misschien opschrijven???? Ook in de toekomst zou dat gebeuren met msn. Niet te geloven. Ik wil mijn geld terug en koop een “normale pc”. Wordt niet teruggebeld door technische afdeling. Heb al veel telefoontjes gepleegd en het werkt nog niet. En zelfs de helpdesk kan mij niet helpen. Daar betaal je dan iedere maand voor. Zou prettig zijn als ze daar mensen neer zetten, die het echt weten. Ik denk, dat het nog in de kinderschoenen staat dit touchscreen. Jammer een grote miskoop.