Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 11 oktober 2010

De lulkoek-logica van E.ON

Als energieleverancier met 30 miljoen klanten zijn er honderden manieren om te vertellen dat jouw energie betrouwbaar en voordelig is. Je bent immers niet voor niets zo groot geworden, en kunt grootschalig (dus goedkoop) energie inkopen. Onderzoek door de consumentenbond leert bovendien dat je bij de voordeligste leveranciers hoort van Nederland. Kat in het bakkie, niewaar?

E.ON kiest er toch liever voor om op televisie een oude, gehaaide verkooptruc te gebruiken. De nieuwe najaarscommercial is namelijk een typisch gevalletje van ‘naar de mond praten’. Oftewel: laat de klant tijdens je verkoopgesprek meerdere keren instemmend knikken, dan kan hij op het einde alleen nog maar ja roepen en gewillig zijn portemonnee trekken.

De lulkoek-logica die E.ON gebruikt, is werkelijk tenenkrommend. Want alles wat in groten getale aanwezig is in de wereld, is volgens E.ON positief. En dus is E.ON de allerbeste. Gadver! De hoogste tijd voor wat tegengeluid van een boze Bruine Beer. Laten we de lulkoek-logica van E.ON gebruiken voor een anti-commercial. Het script laat zich natuurlijk eenvoudig schrijven:


7 reacties op “De lulkoek-logica van E.ON”

  1. Wow! Jullie zijn snel met deze spoof! Goed! Ondeugdelijke energieleveranciers bashen gaat het helemaal worden dit najaar.

  2. Geen van mijn Facebook-vrienden kent de reclame van E-on, dus waarom zou die niet ook een spoof zijn?

  3. Ja, goed hoor! Kunnen jullie zoiets ook doen met (tegen) de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik irriteer me mateloos aan die commercials en met name aan Maurice de H. Bovendien schijnen ze niet zo goedkoop te zijn als ze zich voordoen (behalve in hun communicatie dan).

  4. Leuk begin van een spoof, die waarschijnlijk met meer tijd en energie erg leuk kan worden..

    Maar vind het nu een beetje een slecht aftreksel uit frustratie.

  5. sorry don’t get it

  6. @Tim Je hebt gelijk. De spoof is daadwerkelijk een slap aftreksel uit frustratie. Gelukkig begreep je al welk punt ik wilde maken voordat je de spoof keek. En daar ging het mij om.

    @eddy Je begrijpt mijn kritiek niet? Of de spoof? (zie reactie aan Tim) Or do you gewoon speak no Holandesa? ;-)

  7. @ De Bruine Beer ik begrijp je punt inderdaad als geen ander. Ze hebben nu de reclame gelukkig iets ingekocht, maar ik blijf nog steeds dat punt zien dat ze willen maken, maar niet doen.
    30.000.000 mensen hebben de stroom van e.on, dat moet wel een goed ding zijn.

    Ik vraag me toch af of ze zelf niet zoiets hebben van ‘misschien was dit een verkeerde aanpak?’

    Ik kan zo al honderde dingen opnoemen die heel vaak voor komen, maar dat maakt het nog niet meteen goed.

    Ik verklaar deze reclame officieel tot Bruine beer van 2010

Roept u maar