Zelden commercials gezien waarin een grap (of iets wat daarvoor moet doorgaan) er zo met de haren bijgesleept is, als bij de nieuwe commercials van Domino’s Pizza.
In twee settings - kantoor en thuissituatie - zien we mensen die genieten van een pizza. Eén van hen prijst een nieuwe pizza van Domino’s aan, maar een disgenoot vindt die helemaal niet zo bijzonder. En dan krijgen we iets te zien wat hij veel opvallender en gekker vindt.
Het is zo in- en intriest. Ergens doet het me denken aan de commercials van Kentucky Fried Chicken van een paar jaar geleden: “Zo, die is goed met ballen, maar wij zijn goed met kip.” Ook totaal irrelevante en slechte grappen. Ik heb wel leukere dingen gezien!
Hoe slecht de commercials ook zijn, het ‘concept’ schreeuwt natuurlijk om een virale minisite waar bezoekers zelf het gekke moment in de commercial kunnen monteren om het vervolgens door te sturen naar vrienden. Misschien is dat ook wel de bedoeling geweest, maar heeft Dominos het niet aangedurfd…
En die site krijgt dan vervolgens nog wel aardig wat bezoekers. Waarvan zo rond de 50 mensen een filmpje maken. Dominos heeft groot gelijk dat ze niet zo’n site maken. Nutteloos.
Wat is Indie / SWH toch diep gevallen.
Een collega blogger van jullie verdient een Paarse Krokodil: http://reclamewereld.blog.nl/campagne/2010/09/22/ik-heb-wel-gekkere-dingen-gezien-dan-domino-pizzas
Wat, is dit van Indie / SWH?!?! jeetje…
@Alfred: Echt niet gejat hoor, ergens anders opgedoken. Die vorige van Domino/Indie, over die bouwvakkers, was wel heel goed vond ik (ik snap het dus ook niet): http://reclamewereld.blog.nl/campagne/2009/10/19/je-kent-dat-wel-geen-lawaai-durven-maken-omdat-je-bang-bent-dat-je-de-bel-niet-hoort