Voor alle belangstellenden: een bericht over de originele Bifi, de worst die de makers ‘the notorious Bifi’ noemen op de bijbehorende website. Op de site is onder meer een worst te zien die geanimeerd een mes staat te slijpen in de slagerij van ‘Bifi City’.
Bifi haalde in april 2010 voor het laatst het nieuws. Toen riep de directie van Unilever vijfhonderdduizend worsten – honderdduizend vijfpakken – terug uit Duitse winkelschappen. Iemand had zijn tanden kapotgebeten op een stuk metaal dat verstopt zat in een worst uit een vijfpak.
Om dan een messlijpende Bifi-worst op de site te zetten, kan op de goedkeuring van stadionrocker Barry Hay rekenen. “Het heeft iets met rock & roll te maken, dat je tegen de bestaande normen schopt,” zei hij lang geleden in een reclame voor Grolsch.
Raar einde aan een leuk feitelijk stukje. Tenzij je had geschreven: “…zetten, kan VAST op de …”. Dan had het nog enige logica gehad. Of moest er nog n stukje SEO in?
Voor Marck.
SEO, dat zou intelligent zijn geweest. Nog even snel begrippen als ‘Barry Hay’, ‘stadionrocker’ en ‘bestaande normen’ erin voor de vindbaarheid.
De waarheid is: de dochter van de tijd. En tijd, die was er niet veel. Er werd opgeschreven wat te binnen schoot. Ongewild was het Barry Hay en zijn woorden uit een Grolsch-reclame. Sorry