Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 14 juli 2010

Old Spice new style

OldSpice

In februari 2010 (op Superbowl Sunday) introduceerde mannenmerk Old Spice ‘The man your man could smell like’. De commercial was niet alleen een succes op de Amerikaanse tv, maar werd ook miljoenen keren bekeken op het web.

‘The man your man could smell like’ zorgde met zijn charmante praatjes voor vele fans, zowel mannen als vrouwen. En met de social mediaboost die ‘The man’ afgelopen dagen ingezet heeft, bewijst Old Spice dat het ook wil luisteren naar die fans.

Via Twitter en Youtube praat ‘The man’ namelijk met mensen over de hele wereld, dus ook met Nederlanders). In twee dagen tijd maakte Wieden + Kennedy meer dan honderd filmpjes waarin ‘The man’ reageert op vragen en opmerkingen van doodgewone twitteraars (en natuurlijk enkele celebrities voor extra exposure).

De praatjes van ‘The man’ zijn niet alleen persoonlijk en actueel, maar ook telkens scherp geschreven, grappig gebracht en over-the-top gefilmd. De diverse filmpjes worden veelvuldig bekeken, ge-retweet en geblogd. En dit keer niet alleen door marketeers en jaloerse copywriters, maar ook door consumenten.

Het merk dat jarenlang symbool stond voor mannelijke oubolligheid, loopt nu dus opeens voorop in het gebruik van sociale media. Fantastisch gedaan. Zowel in idee als executie. Jammer dat Old Spice niet voor honden is. Ik zou het kopen.


3 reacties op “Old Spice new style”

  1. Het merk maakt een fenomenale metamorfose door. Maar hoe ruikt het?

  2. Alfred, de naam dekt tamelijk goed de lading. Vooral met het weer van de laatste tijd. Schitterende reclame, overigens. Je wordt er op de Amerikaanse televisie inderdaad mee doodgegooid, maar zelfs in dat visuele geweld valt ie op.

  3. [...] zijn helemaal van deze tijd. Dat blijkt wel uit de bovenstaande commercial. Kijk hier voor het originele [...]

Roept u maar