Comm’pas stopt ermee. Tenminste, dat beweren ze. Het lijkt er sterk op dat het bureau de reclamewereld voor de gek houdt met een goed uitgekiende, virale campagne.
Wanneer het hier echt om een publiciteitsstunt gaat voor een nieuwe positionering, kun je spreken van een zeer gewaagde actie. Vooral in deze tijd van het jaar.
UPDATE
Mijn neus liet me niet in de steek. Comm’pas transformeert van reclamebureau naar bureau voor merktactiek. En gaat dus gewoon verder. Alleen zijn de verkooppraatjes nu anders ingestoken.
De ophef-actie is geslaagd, want heeft best veel publiciteit opgeleverd voor Comm’pas. Maar het nieuwe bureau voor merktactiek laat de reclamewereld wél achter zich met een ethische vraag: “Was die ‘stunt’ in deze roerige tijd wel zo tactisch?”
Volgens onze statistieken staat er in ieder geval nog 1 computer aan bij Comm’pas…
http://tweetphoto.com/20111693
“better let as net?” beetje laat komen ze er achter dat de boel veranderd dan hoor. en dan wie volgt zeggen? lol
Ik vind ze met deze actie zeker niet serieus meer…
Wil hun verandering bijvoorbeeld zeggen dat het de laatste jaren met comm’pas bergafwaarts is gegaan?
Ik heb er geen “compassie” voor…
Als ze nou eens hun naam zouden veranderen in “zelfcompassie” zie: http://www.he-he.nl/mailinglist.asp?id=100
:P
[...] zal misschien wat minder rumoer geven als de actie voor hun eigen naamsverandering, het is evengoed slim, goedkoop en doeltreffend. Ook interessant [...]