Net wanneer je tenen, puur uit gewenning, niet meer omhoog krullen door Pipo de Clown, komt C1000 met een nieuw irritatieoffensief: Tineke Schouten. De cabaretière die groot werd met slechte grappen, is het nieuwe wapen in de supermarktoorlog. Dat in combinatie met een ramvolle mediaplanning zal ervoor zorgen dat C1000 gespreksonderwerp wordt van mening verjaarspartijtje.
Mooi, denkt C1000 natuurlijk. Maar ik vrees dat de gesprekken gepaard zullen gaan met het nodige gal. Flauwe grappen, slechte typetjes, en dat drie keer in één reclameblok. N=1, zult u misschien vaak denken bij mijn mening. Maar neem van mij aan: N zit na een korte peiling in dit geval al in de tientallen.
Het niveau is te ver gedaald voor een supermarkt als C1000. Het doet De Gouden Leeuw zelfs verlangen naar tijden van vroeger. Weemoedig struint hij samen met De Grijze Muis het internet af, op zoek naar filmpjes zonder fratsen.
Dit is zo onwezenlijk onder de maat. Ongelooflijk. Ik vind het dus ook wel goed om hier de naam te noemen van het verantwoordelijke bureau: Y&R Not just film. Deze commercialserie is geen reclame voor dat bureau!
Fuck, wat is dit slecht. Maar grondig onderzoek naar de markt zal deze serie wel kunnen verantwoorden, toch Y&R Not just film…?
…alsjeblieft toch?
Eens, onwijs ellendige commercials. Al ligt Tineke Schouten wel lekker in de huisvrouwen doelgroep schat ik.
De huisvrouwendoelgroep? Is het niet juist zo dat bij de gratie van dit soort classificaties stuitend slechte commercials als deze kunnen bestaan?
Wie zijn de verandwoordelijke voor deze commercials , klant en bureau zijde? Er moet toch een verklaring zijn waarom dit gemaakt is. Ik kan niet bedenken dat iemand dit met liefde heeft gemaakt ..
geen fratsen…
helaas tegenwoordig wel.
Moeten jullie maar eens opletten wat de cijfertjes doen bij C1000…
Wie het laatst lacht lacht het best.
Gegarandeerd succes zeg ik!!!
Ik betwijfel of het gegarandeerd succes is. Hoe voelt de klant zich zo nog serieus genomen? Typisch geval van te veel ‘brainen’ en te weinig op de vloer.
Ach, aan het Albert Heijn-mannetje moesten de mensen in het begin ook even wennen. Ik geef het even wat tijd, kijken welke kant het opgaat.
Ik irriteer mij als ‘mediamaker’ dagelijks aan de campagne van C1000 ze slaan de plank bij mij buitegewoon mis.
Ook de nieuwe huisstijl die het huismerk aangemeten heeft gekregen geeft mij het gevoel dat ik naar een oost-duitse voedselbank ben gekomen.
Jammer want de C1000 is bij mij de meest dichtsbijzijnde supermarkt. Nu rijd ik liever een blokje verder voor de dagelijkse boodschappen.
Het is ook wel weer heel makkelijk om dit soort campagnes af te branden. Nee het is geen lampenwerk. Nee het verdient niet de schoonheidsprijs maar ik denk dat de dominantie van AH supermarkten dwingt heel basaal te communiceren. Kanon AH sneeuwt je anders binnen no time onder.
Die trol blijft maar door irriteren. Bleh!