We hebben het hier wel eens vaker over Bavaria gehad. Soms positief, meestal negatief. De Druppel-commercial van Bavaria laat weer eens zien dat het merk echt op een dwaalspoor is geraakt.
Waar staat Bavaria voor? Wat willen ze bereiken? Wie willen ze bereiken? Op welke manier? Is er een plan? Alleen maar vragen. En zelfs Selmore kan ze niet adequaat beantwoorden.
Tot het onbevredigende moment dat de druppel in de bek van de hond terecht komt, kan ik het nog enigszins vatten. Maar dan zijn we left met nothing. Alleen maar jammer.
Je positioneren als bier met natuurlijk mineraal water niet echt succesvol is door juist die oh zo neutrale druppel uit je bier te meppen. Bovendien, welke barman schuimt zo z’n bier af?
Het nuchtere Brabantse “Zo.” ‘niet lullen maar drinken’ mist hier z’n glans.
Maar die commercial is van oktober 2009… dus waarom er je nu nog druk over maken.
@ Stefan Goossens: je hebt helemaal gelijk. Maar gisteren (na het smadelijke verlies van Sven Kramer en Gerard K) zag ik deze commercial voorbijkomen en toen werd ik nog bozer. Niet alleen schaatsers en hun coaches kunnen de weg kwijt zijn, ook grote adverteerders en hun reclamebureau zitten er wel eens naast. En dat de film al vier maanden oud is, doet niets aan dat feit af.
@De Bruine Beer: Ik wist niet dat het ding nog steeds uitgezonden werd. Misschien wilden ze het reclameblok matchen op het televisie aanbod? Falend en uit de bocht.