Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

donderdag 4 februari 2010

Torres heeft een spraakgebrek

Pepsi Cola heeft een tijdje geleden uitgevonden dat Zuid-Amerikanen het woord ‘Pepsi’ niet goed kunnen uitspreken. Daarom lanceerde het merk vorig jaar een campagne in Argentinië die in het teken van Pecsi stond. Dat kunnen ze wel uit hun strot krijgen en dan blijken ze ook opeens Pepsi in veel grotere hoeveelheden door hun strot te krijgen.

In navolging van die succesvolle campagne is nu Spanje aan de beurt. Al gaan ze daar niet voor Pecsi, maar voor Pesi. Boegbeeld van de campagne is voetballer en fenomeen Fernando Torres. Zoals je ziet in de commercial, heeft ook hij moeite met de uitspraak van Pepsi en hij maakt er zijn eigen ding van. Onder het mom van: je zegt het zoals je het zegt.

Er hoort ook een site bij met onder andere een making-of. Wat vinden jullie: is dit een voorbeeld van het verkwanselen van je merk? Of is het slim (en grappig)?


2 reacties op “Torres heeft een spraakgebrek”

  1. Geen verkwanseling. Wij zeiden vroeger ook gewoon Naik ipv Nike. En tevens noemen wij de router ook nog steeds geen roeter.

    Het gaat om merkwaarden die globaal worden bepaald en lokaal haar adapties kent.

    En nie anders.

  2. Vind het anders redelijk ‘gejat’ van, jaja, de Nederlandse film: mafrika. Alleen gaat het daar over Coca Cola…

Roept u maar