De Paarse Krokodil let tegenwoordig goed op zijn woorden. Dus hij staat nu niet direct klaar met een oordeel over de RedBandit van Red Band. Hoewel dat figuurtje toch wel iets weg heeft van die vervelende (maar zeer succesvolle) Sultana-pop.
Het is mooi dat de commercials van Red Band met de RedBandit in de hoofdrol nogal slecht zijn, zodat De Bruine Beer zijn gal kan spuwen. Het basisconcept is verre van origineel: het aloude trucje van een saaie situatie die dankzij het product een stuk aangenamer wordt.
De drie uitvoeringen van het concept zijn bovendien wat betreft script en styling oubollig. En er is niet eens tijd voor een goede ‘eindgrap’. Logisch, want de verhaaltjes moeten in slechts 10 seconden worden afgeraffeld. Dat had het reclamebureau echt sterk moeten afraden.
Evenals Mr Jummy, de Sultana-pop, heeft de RedBandit een eigen hyves en het wachten is nu op de spaaractie voor die knuffel. Al met al vindt De Bruine Beer het toch een boevenstreek.
Kak, wat een schijtwerk!
Wel fijn dat ze die tekstblokjes in de filmpjes hebben gezet. Om het conceptje wat toe te lichten.
Ik mag toch hopen dat ze dat bij de (echte) tv-commercials achterwege laten.
Ik heb de commercial al gezien; in 3 opgesplitst, geloof ik en de derde spot laat pas zien waar het om gaat. Het ontbreekt aan spanningsopbouw. Te slecht voor woorden.
Van een stinksok wil je toch nooit snoep aannemen?