Wanneer je iets met een palindroom wilt doen, is het verstandig om even op Ads of the World te checken of zoiets al eerder gebruikt is voor een campagne. Soms is het zelfs zo dat je idee al is uitgevoerd in precies dezelfde branche!
Het overkwam het reclamebureau Jung von Matt met de bovenstaande uiting voor Mercedes-
Benz. Een regelrechte rip-off van de onderstaande advertentie voor Fiat van het bureau Leo Burnett. Het geeft maar weer aan dat niet iedereen het webadres adsoftheworld.com bij zijn favorieten heeft staan.
Daarbij blijft de koning van het palindroom toch echt Weird Al Yankovic die, met een lied boordevol palindromen, een prachtige persiflage maakte op het nummer Subterranean Homesick Blues van Bob Dylan. Ook de twee headings uit de bovenstaande advertenties ontbreken in de parodie niet.
Bob Dylan? Wie is dat?
Is een oorspronkelijke gedachte minder goed als deze niet origineel blijkt te zijn? Het is alleen jammer, omdat je altijd de schijn van plagiaat tegen je hebt, maar daarmee nog zeker geen rip-off…
Hang ze maar naast de parterretrap….