Sony Music en Umbro zijn een samenwerking aangegaan om de single van Kassabian genaamd ‘Underdog’ te promoten.
Hoe doe je dat? Heel simpel. Men neme een aantal voetbalgekken, één Guitar Hero-pakket vers uit de doos en een lading techneuten die dat allemaal aan elkaar koppelt. En dan heb je een nieuw spel: Football Hero. Goed voor een heel bescheiden ‘hype’ rond de nieuwe single.
De video hadden ze eigenlijk niet moeten schieten, want hoe leuk de gedachte achter dit ook is, hij werkt niet. Een gouden gedachte, behoorlijk bruine executie.
Aangezien de nationale voetbal-teams van Engeland en Zweden gesponsord worden door Umbro wil ik u gaarne het volgende gedicht opdragen;
Zweedse balletjes. Hoeveel wil je er hebben?
Maak ruimte voor stijl
Diego Armando, 1986
Hoe ver gaan we?
Idee in inderdaad leuk, mooie combinatie van de twee merken, maar verder, nee. Geen lekker muziekje tot gevolg.
En dat terwijl er wel voldoende tijd in is gestoken.
Denk dat een lekkere muziek op de achtergrond dat gelijk loopt met de muziek van het spel al een hele verbetering was geweest.