UNHCR ACNUR is een stichting ter ondersteuning van vluchtelingen wereldwijd. Met deze campagne probeert men met lichte humor de alledaagse problemen van de welvarende mens af te zetten tegen die van vluchtelingen. Mooi gedaan.
Ik twijfel echter wel aan de toon van de advertenties. Is humor bij het vragen om aandacht voor vluchtelingen wel de toon die je zou moeten gebruiken? Ik ben bang dat de boodschap (deels) verloren gaat in de setting en dat zou voor de vluchtelingen toch heel jammer zijn.
Als die boodschap gemist wordt, dan kan het probleem waar een vluchteling mee kampt misschien wel nooit op het niveau komen van alledaagse zaken.
Mijn eerste reactie is dat het spottend op me overkomt.
Ik denk dat het onze problemen in het juiste perspectief zet. En dan kan het dus zomaar als eyeopener werken. Dat maakt ons dagelijks leven niet minder ‘lastig’, maar het zorgt ervoor dat we bewust worden van het feit dat er ook nog andere dingen zijn om je druk over te maken. En heel misschien zet die gedachte aan tot actie in welke vorm dan ook.
@Alfred: poehpoeh. Maar wel mooi hoor.