Afgelopen voorjaar startte Karwei een nieuwe campagne. Al behielden ze de pay-off ‘Geen punt bij Karwei’. De eerste commercial deed al het ergste vermoeden. Met de najaarscommercial wordt dat vermoeden alleen maar bevestigd.
Voor de goede orde: ik vind het uitgangspunt best goed. Wat je ook bedenkt, is een sterke propositie en biedt talloze mogelijkheden. De oude pay-off sluit ook goed aan bij het nieuwe thema. Maar de uitvoering stoort me mateloos.
De modellen vind ik niet goed gecast. Met name de vrouwelijke hoofdpersoon in de najaarscommercial is hopeloos gedateerd. De setting waarin het verhaaltje speelt, is verre van inspiratievol. Die meubels en accessoires wil je thuis niet hebben.
En dan de soundtrack. Je gelooft toch niet dat die door Pete Philly & Perquisite is gedaan? In mijn ogen heeft Karwei nog veel werk te doen. Kijk ook maar naar de voorjaarscommercial.
En hier de clip Mystery Repeats van Pete Philly & Perquisite.
vind het eigenlijk wel een goede commercial. En wat betreft dat model… zij steekt met haar kapsel juist mooi af tegen de donkere achtergronden.
Na een tijdje geleden de restyle van de folder, nu dit. Ik zeg, prima! Keep up the good work Karwei!
Ik vind het ook een zeer middelmatige k-commercial!
Letten jullie er trouwens op niet teveel muziekclips op de site te zetten. Dat gaat namelijk geld kosten (als de Buma Stemra haar zin krijgt).
Ik vind de Karwei commercials wel aardig. Soms zien ze er een beetje nep uit, dat is het enige.
Fanny
“I shouldn’t be near Vegas and have money in my pocket” – Adam Sandler