Na de bestsellers Koehandel, Scotland Yard, Dingbats en ‘Iedereen kan Schilderen’ presenteert gezelschapsspellengigant Ravensburger speciaal voor de kerstdagen een nieuw spelletje voor de hele familie:
“Iedereen kan Merci-commercials maken”
Een spel vol spanning, sensatie en zoetsappige reclameteksten. Wie zingt de bestlopende reclametekst terwijl het bekende melodietje van Merci uit de bijgevoegde luidspreker komt? (Batterij niet inbegrepen.) ‘Iedereen kan Merci-commercials maken’ bevat onder andere makkelijke invulschema’s zoals:
- Jij bent de … in mijn …
- Je bent een … die aan mijn …
- Jij bent mijn … een echte …
- Merci dat jij er bent!
Gebaseerd op een van de langstlopende baggercampagnes uit de geschiedenis weet Ravensburger met ‘Iedereen kan Merci-commercials maken’ drie, soms zelfs vier, generaties weer om de eettafel te krijgen voor een gezellig spelletje.
Kleine Jantje gilt van plezier, maar heeft nog wat moeite met de ritmes. Moeder kan haar natuurlijke, vrouwelijke emoties moeilijk in bedwang houden. Vader probeert vergeefs romantisch uit de hoek te komen. En opa maakt alle schunnige tekstvarianten die er maar te bedenken zijn. Urenlang vertier voor iedereen!
Was gistermiddag bij de Bart Smit voor Merci van Ravensburger. Hadden ze niet. Daarom ben ik gisteravond maar naar District 9 gegaan, met de familie. Ook mooi. Super
Inderdaad behoorlijk slecht.
Maar er is een lichtpunt: als eerste Jesus natuurlijk en als tweede; iedereen kent het liedje zo goed, dat er sprake is van een sterke merkherkening. Dus men kan stoppen met het verspillen van de dure reclame-euro.