Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 12 oktober 2009

Effectieve ambient

Prachtig voorbeeld van een ambient uiting. In een metrostation van Stockholm kiezen mensen vaker de roltrap dan de gewone. Hoe, vroegen een aantal mensen zich af, kunnen we de gewone trap aantrekkelijker maken?

Heel simpel; door een truc toe te passen uit de film ‘Big’ met Tom Hanks. Daarin zie je hoe Tom Hanks zich vermaakt met een piano in de grond. Een bestaande gadget in de Schwarz Toy Store in New York. Het resultaat van de actie in Stockholm? Zie het einde van de video. Het origineel zien? Kijk dan hieronder.


5 reacties op “Effectieve ambient”

  1. @leeuw: er zijn drie van dat soort initiatieven van VW….vooral die van de never-ending-prullenbak is erg goed.. veel kijkplezier!

  2. Grappig dat Volkswagen mensen aanzet om meer te gaan lopen. Halen ze straks ook hun auto’s van de markt?

  3. http://www.youtube.com/watch?v=cbEKAwCoCKw&feature=player_embedded

    die derde kan ik niet vinden

  4. ach…

    ik ben ook werkzaam voor een automerk, en doordat VW dit soort trivialiteiten bezigd, hebben ze de laagste media-uitgaven per verkocht blik-op-wielen….toch knap als je ze allemaal aanspoort tot het nemen van de benenwagen…

  5. De derde: http://www.youtube.com/watch?v=zSiHjMU-MUo

Roept u maar