Bij communicatie over de gevaren en ziektes die de mensheid bedreigen wordt er vaak gegrepen naar shockvertising. Bij Grey Amsterdam hebben ze het voor Pink Ribbon dit jaar over een andere boeg gegooid.
De nieuwe commercial dicht over twee kleine meiden, waarmee borsten bedoeld worden. Veel ruimte voor suggestie is er ook niet, want er zijn continu twee borsten in beeld. Misschien is dát voor sommigen wél shocking. Of in ieder geval reden genoeg om de commercial van Youtube te verwijderen, wat inmiddels gebeurd is. Maar niet gevreesd; hij is op de site van Grey (nog) wel te bekijken.
*UPDATE*
Voor zolang het mag duren, de commercial op YouTube:
Wat een onzin dat deze commercial iemand tegen de borsten stoot en dat de spot daardoor van Youtube verwijderd wordt.
Ik vind het een mooie ingetogen reclame. Terecht een gouden leeuw!
Bij GeenStijl (waar anders) is de commercial inmiddels ook opgepikt. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/09/de_pink_ribbon_commercial.html en hier op dumpert kun je de commcercial bekijken: http://www.dumpert.nl/mediabase/643091/5a0cf755/boobies_de_pink_ribbon_commercial.html
Goeie memmen!
Fijne Jetseknijpers!