Afgelopen zaterdag was er weer de ‘X-factor’ voor de uitvinder. ‘Het beste idee van Nederland’ laat je lachen en verbazen over mensen die een uitvinding hebben gedaan. Er komen heel stomme dingen voorbij en heel slimme dingen. En ook zo af en toe een ‘statement’ over ons gedrag. Kijk naar deze twee mannen die zich ergeren aan de uitspraak ‘alles goed’.
En nu hoor ik je denken: wat heeft dat met reclame te maken? Nog niks, maar ik verwacht dat het door de tukkers geïntroduceerde begrip best eens een dikke hype zou kunnen worden op straat. Wie anders dan een stel Tukkers zou zoiets verzinnen, overigens? Het kliko-racen is ook een uitvinding uit die hoek.
Wat een k-programma! Gedurende die drie minuten via YouTube zie ik al weer zo’n 3 a 4 keer dat sketchje va die Tukkers voorbij komen.
En dan Gouden Leeuw: hoezo heeft het NOG niets met reclame te maken? Ook al wordt ‘veel goed’ een straathype dan heeft het nog steeds niets met reclame te maken.