Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 29 september 2009

Een modern sprookje

UT-logo

Er was eens een universiteit. Ze was de mooiste van heel Twente en haar schoonheid werd bewaakt met de intensiteit van een pooier voor wiens bordeel alleen het beste goed genoeg was. Dus toen er een nieuwe slogan en huisstijl moesten komen, werd daar grif 2,2 miljoen voor uitgetrokken.

De voormalige slogan was ‘Universiteit Twente, de ondernemende universiteit’. Die was 25 jaar geworden en, volgens het bestuur, niet langer onderscheidend genoeg. Een nieuwe slogan werd bedacht door externe partij Studio Dumbar en luidt: “Universiteit Twente.” Het nieuwe logo is zoals hierboven.

Volgens een Twents zegsman heeft het afkopen van eigendomsrechten plus de ontwikkeling en uitwerking van de huisstijl ongeveer een kwart van de 2,2 miljoen gekost. De rest ging op aan nieuwe visitekaarten, ruitstickers, gevelversiering en zo meer. Studenten industriële vormgeving van de universiteit voelen zich gepakt en Dumbar leeft nog lang en gelukkig.


Een reactie op “Een modern sprookje”

  1. Gevalletje van Universispijt zeg ik…

Roept u maar