Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 11 augustus 2009

What’s in a name?

lelijkebank500

De Bruine Beer zat gisteravond eindelijk weer eens op de bank Net5 te kijken.  (Het was een niet zo fijne zomeravond.) In de hoop verrast te worden door nieuwe, mooie, creatieve tv-commercials. Viel dat even tegen!

Drie van de allerslechtste wil hij met jullie delen. Opvallend genoeg hebben de adverteerders die verantwoordelijk zijn voor deze drie commercials gemeen dat ze allen het woord ‘line’ in hun naam hebben. Toeval?

We beginnen met Frontline. Frontline maakt middeltjes die honden en katten beschermen tegen teken en vlooien. Bekijk de filmpjes hier en hier. “Ze beschermt je als je verdriet hebt en jij beschermt haar tegen…” In en in triest, met de haren erbij gesleept.

Dan M-Line, een matrassenfabrikant. Die heeft het concept ‘Zonder merk x, met merk x’ weer eens uit de kast gehaald. En dan maakt merk x natuurlijk het grote verschil. Hier wordt De Bruine Beer nu echt verdrietig van. De executie is ook bar en boos. En dan die high-five aan het eind…

Afsluiter van de ellende is internetprovider Online. Hun concept ‘Wees geen dief van je eigen portemonnee’ is bijzonder matig, op een irrelevante manier vormgegeven en zeer belabberd uitgevoerd. Er is ook nog een filmpje met een vrouw op een woonboot en een duiker.


Een reactie op “What’s in a name?”

  1. Het eindshot suggereert echter dat deze man door de speciale eenheid in de wokkels is gesmeten. Jammer dan toch van die twee halve wokkels een halve meter van zijn hoofd een aantal shots daarvoor.

Roept u maar