Geniaal, briljant, opvallend & awesome. Dat is de strekking van de meeste reacties op de nieuwe actie van Lay”s in een metrostation van Chicago. Opvallend zijn de “echte” aardappelen die door het plafond steken zeker. Zo opvallend zelfs online casino dat iedereen deze ambient uiting niet kan missen.
Maar wat heb je eraan als een voorbijganger naar het plafond staart wanneer de bijbehorende boodschap op ooghoogte aan de muur hangt? In Amerika krijg je per dag ongeveer 3.000 reclameboodschappen voor je kiezen. Knappe Amerikaan dus die met enige haast, met de mobiel aan het oor, kijkend naar zijn horloge, zich een weg banend door het drukke metrostation en starend naar het plafond, deze twee uitingen met elkaar kan combineren.
De foto slaat de spijker op zijn kop! Iedereen kijkt naar boven
Als, áls je die zin op de muur leest, ga je toch om je heen kijken, jezelf afvragend: in welke donkere ruimte vlakbij groeien die aardappelen dan? Redelijk awesome
Ookal zie je wel beide uitingen als je bijvoorbeeld aan de overkant van het spoor op een bankje zit te wachten (wat ik me ook voor kan stellen…), Wie boeit het dan of de aardappelen dichterbij geteeld of gerooid zijn voordat het chippies werden. Zeker voor Amerikanen geldt enkel… als het maar snel gebeurd. Lays chips smaken toch wel, dat weten ze al lang.
Het levert in elk geval publicity op (praatvoer) hoewel van de Bruine Beer maar toch…
Idee is leuk, maar net niet lang genoeg over nagedacht.
Aha… terminal… geen bankjes… die neem ik terug… de rest niet.
Ik weet niet hoe het met de metro in Chicago staat, maar die in New York stinkt meestal naar pis, zweet en een hoop smerige, niet te definiëren luchtjes. Lekker fris als daar de aardappelen voor je chips groeien…
Hoezo niet werken. Ik zeg nu ff een moeilijk woord:
subliminale effecten
Check this out:
http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg