Nee, geen stuntaanbieding voor LCD-tv’s; we hebben het hier over de nieuwe clip van rapper 50 Cent. Normaal zou het gegeven ‘nieuwe clip van 50 cent’ een zapmomentje opleveren, maar deze keer bleef ik hangen. De clip begint namelijk met de succesvolle film van de Philips 21:9-tv waar we al twee keer eerder over blogden.
De film die de Grand Prix voor Film won in Cannes. Waar die ophoudt, gaat de clip verder. En wel met de overvaller die het masker aftrekt en gangsta 50 Cent blijkt te zijn. Slimme soort van pre-roll-in-clip-advertising (3 keer woordwaarde) van Philips. Een viral met potentie tot doubleren.
Heel goed en een strakke actie! Hopelijk gaat Philips dit ook doen met de rest van hun – meestal duffe – campagnes.
Past 50cent bij Philips? Ik heb zo mijn twijfels. Kijk, Philips past in ieder geval niet bij 50cent, maar het zal hem natuurlijk worst zijn waar het geld vandaan komt. Hij was ook wel weer toe aan wat actie.