Recessie. Het verboden woord bij banken. Niet alleen intern, maar ook in communicatie. Het blijft bij holle kreten als het euvel recessie getoucheerd wordt. Niet heel raar natuurlijk, want in deze tijd roepen dat je bank niet op omvallen staat, komt niet heel geloofwaardig over.
Maar goed, poep gebeurt. De wereld is nu eenmaal één groot kaartenhuis gebleken. Iets wat deze commercial van Barclays, bank in de US van A, heel mooi laat zien. En verdomd: ze weten er ook nog een positief einde aan te breien.
De wereld is hier geen kaartenhuis, maar de wereld is hier van bordkarton. Barclays laat niet zien dat de wereld in elkaar stort (als een kaartenhuis), maar dat de wereld deels nep is, slechts tweedimensionaal.
Maar het is een mooi gemaakte film op basis van een goed idee.
Mooi filmpje, waar veel geld in zit…en dat hadden de banken nu net niet meer.
Ik verwacht ieder moment Jim Carrey die zegt:
“Good morning! And in case I don’t see you, good afternoon, good evening, and good night!”