Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 22 juli 2009

BBQ-land tegen wil en dank

Lidlbbq500

Ik heb sterk het gevoel dat ons iets opgedrongen wordt. Nou heb ik dat wel vaker met reclame (heel raar), maar die BBQ-epidemie die hier heerst is veel sterker dan de Mexicaanse griep. Of je wilt of niet: iedereen moet en zal barbecuen. Het lijkt wel of alle retailers deze zomer dezelfde actie hebben. 

Lidl en Albert Heijn waren al bezig met hun BBQ-strijd: Grillmeister versus BBQ-koorts. Albert Heijn wint ‘m op punten. Maar Lidl is strijdend ten onder gegaan en dat is een compliment waard.

Deze week is het helemaal raak. Aldi en het zielige Jumbo (die geacteerde Calimero-houding van ze irriteert me mateloos) hebben zich ook gemeld aan het BBQ-front. Aldi voegt weinig toe aan haar repertoire: ze houden de barbecue betaalbaar. Prima. En Jumbo? Volgens Mijn Jumbo ’gooien zij alles op de BBQ’. Goed idee, dan begin ik met dat ranzige blaadje Mijn Jumbo.

En als toppunt van overkill sponsort C1000 het RTL4-programma ‘Ik kom bij je eten‘, waar dagelijks een ‘braaimeester’ aan de slag gaat. Ik hoef het niet eens te zien om te weten dat het tenenkrommend is.

aldibbq500

jumbobbq500


8 reacties op “BBQ-land tegen wil en dank”

  1. Vergeet ook vooral niet de BBQ-acties van:

    PALM
    Keuken Kampioen
    Coca Cola
    KPN
    Remia
    Samsung
    Carrefour
    Keuken Concurrent
    Nokia
    Kwantum
    Boretti
    Houthandel Van Mechgelen
    en vele, vele anderen zoals:

    de complete vereniging van keurslagers en, zeg maar, alle niet genoemde traiteurs die niet achter kunnen blijven.

    En uiteraard de koploper: Marktplaats… waar een deel van die blikvangers tegen het najaar waarschijnlijk terecht komen, opzoek naar een nieuw haasje…uhhh… baasje!

  2. Wat One Insider volgens mij bedoelt te zeggen is: Wat de f*ck heeft dit met een paarse krokodil te maken?? Jatten ze ideeën van elkaar? Visuele stijlen gekopieerd? Headings nage-aapt? NEE

    Volgens mij heeft de schrijver van dit bericht onlangs een verregende barbecue middag in de achtertuin meegemaakt. Slecht hoor.

  3. Van barbecue naar afbrander.

  4. Paarse Krokogrill is meer een Bruine BeerBQ!

    (jee wat een slechte woordgrap!)

  5. Ach, zijn de lieve lezertjes geirriteerd? Merken jullie nu dat jullie zelf met open ogen in de BBQ-fuik zijn gelopen? Dat Nederlanders eigenlijk helemaal geen BBQ’ers zijn? Dat we meer van boerenkool, tomatensoep, een broodje kaas, patat of makkelijke shoarma houden? Maar dat we nu gedwongen zijn ons in de achtertuin of op balkon in het zweet te werken voor wat zwart geblakerd voedsel? Tja pijnlijk.
    En ooh ja, de Paarse Krokodil weet zelf als beste wat een Paarse Krokodil is. Daarbij gaat het niet alleen om overgeschreven headings, gestolen logo’s, gekopieerde fotografiestijlen en gekaapte concepten. Ook een thema in actiecommunicatie kan worden geleend van een concurrent. En dan is dat ook een Paarse Krokodil.
    @One Insider: je bent toch geen echte insider. Een groot deel van de door jou genoemde merken heeft geen BBQ-acties. Bovendien maakt het voor mijn verhaal niet uit als pakweg Nokia of Coca Cola wel een dergelijke actie zouden hebben, want het is pas echt relevant als het binnen dezelfde branche speelt.

  6. Ik gaat weer lekker braden jonges… met de Nokia Barbecuet set en de Samsung Weber BBQ ah’kzie’t tijdens de KPN buurtbarbecue.

    Speklapjes pas op!

    http://www.mytrendyphone.com/shop/nokia-bbq-set-16677p.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

    https://www.sipconsult.be/weber-samsung/formulier-BBQ.html

  7. Ik gaat weer lekker braden jonges… met de Nokia Barbecuet set en de BBQ van de Samsung Weber BBQ ah’kzie’t tijdens de KPN buurtbarbecue.

    Speklapjes pas op!

  8. Hoe meer verweer, des te meer bruine beer!

    We snappen de strekking!

Roept u maar