Op 1 juli wordt de Telecommunicatiewet gewijzigd. De belangrijkste aanpassing in die wet is de beperking van de opzegtermijn van een internetabonnement, tot een maand. 1 juli is ook de datum waarop een onbekende partij de strijd zal aangaan met de internetaanbieders.
Met de heading ‘Wie geef jij 1 juli de ZAK?’ moedigt ze de consument aan om zijn provider eens kritisch onder de loep te nemen. Op de website suggereert ‘ZAK’ dat zij het verschil gaat maken op het gebied van prijs, kwaliteit, service en internetsnelheid. De agressieve benaderingswijze in hun uitingen verhoogt de verwachtingen enorm.
Iemand de zak geven is voor de consument sowieso al een beladen boodschap ten tijde van een economische crisis, maar ook de concurrent moet het flink ontgelden. KPN, UPC, XS4ALL, Ziggo, Tele 2, Alice, Telfort & Het Net, zijn allemaal al ten prooi gevallen aan de bruine paperbag.
Na wat onderzoek blijft er eigenlijk nog één grote speler over en dat is, het onlangs met T-Mobile gefuseerde, Online. Of zij daadwerkelijk achter de acties zit, blijft een raadsel. Maar wie het ook is: hopelijk gaat de nieuwe speler de beloftes waarmaken. Op 1 juli weten we pas wie echt de ZAK is.
http://www.online.nl/de-zak?omtype=SEA.Voice_page&omcamp=AdWords.2009&omsource=Google.paidsearch&gclid=CNT0ydrxp5sCFZCB3godyVUaCQ
AJ, ik denk eerlijk gezegd niet dat het Online is. Gigantische (anonieme) campagne en vervolgens op je eigen site op zo’n kleine manier informatie erover geven? Beetje verspilde moeite lijkt me!
Overigens begint het wel een beetje te leven zo te merken!
http://www.nufoto.nl/fotos/103077/ook-jan-krijgt-de-zak.html
Was toch meer een post voor Het Zwarte Schaap geweest. De actie is namelijk van Tele2.
http://www.youtube.com/watch?v=2fwLVaJVkas
Hoppaaa, Metro vanochtend vol EN een commercial erbij!