Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 30 juni 2009

UPC heeft geen dunnere stront

buis

Kabelproviders UPC en Ziggo timmeren hard aan de reclameweg. Getimmer dat ik wel kan waarderen. Want de commercials voor Interactieve Televisie van Ziggo, waarin BN’ers hun favoriete televisieavondje delen met ons, zijn na een stroef begin toch vrij aardig. En ook de nieuwe filmpjes van UPC doen mij zachtjes brullen van vreugde.

De commercial voor UPC Fiber Power is simpel, duidelijk en creatief vertaald: dikke stront moet door dunne buis, en bij UPC is de stront niet dunner, maar de buis dikker en UPC dus sneller. Deze reclame wint misschien geen Lamp, Lion of Loeki, maar wél extra klanten. En een complimentje van deze Leeuw. Goed werk dus.

*UPDATE: De commercial van UPC is nog steeds duidelijk en simpel, maar al iets minder creatief. Thnx Fleur!

Iets ouder al, maar ook erg goed te pruimen is de UPC Sportzomer-commercial. Niet überorigineel, maar wel lekker herkenbaar voor mannen.


3 reacties op “UPC heeft geen dunnere stront”

  1. Wat ik dan weer hilarisch vind is dat het natuurkundig precies andersom werkt. Als evenveel stront door een dunnere buis moet als door een dikkere, zal de snelheid van de stront in de dunne buis veel hoger liggen. Zie elke willekeurige stroomversnelling.

  2. @D: Dan ga je er wel heel gemakkelijk vanuit dat stront hetzelfde doet als water. Stront is minder vloeibaar als water (in de meeste gevallen dan)

    Maar goed, om verder te gaan op jouw aanname: als je dezelfde hoeveelheid stront door een dunnere buis wil proppen, zal het sneller gaan idd. Alleen dat is hier niet het geval. Hier is de buis groter gemaakt zodat er meer stront doorheen kan. UPC heeft dus een groter buis, en kan daar dus meer stront doorheen duwen.

  3. Ik vind het een leuk idee alleen mijn credits gaan niet naar UPC. Ik kwam na wat research over glasvezel deze tegen:

    http://www.youtube.com/watch?v=96z47HdObPk

    uit 2007…

Roept u maar