Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 15 mei 2009

Richard Branson laat zien hoe het moet

Het Virgin van Richard Branson is niet te stoppen. Richard doet bijvoorbeeld ook in treinen. Zo runt hij in Engeland een concurrent van de Britse spoorwegen. Voor Virgin Trains lopen nu twee echt foute, maar zeer vermakelijke tv-commercials. Ze zetten de individuele reiziger centraal en geven hem of haar een ultiem feel-good-moment. Zo wil iedereen wel met de trein.

Het lijkt alsof alles wat Branson aanraakt in goud verandert. En misschien is dat ook wel zo, maar in een van die nieuwe films laat hij zien dat het opbouwen van een imperium hard werken is. In de film, gericht op zakelijke reizigers, speelt Richard de bestuurder van een bagagekarretje. Tja, delegeren en loslaten blijft lastig.


Een reactie op “Richard Branson laat zien hoe het moet”

  1. Wat Branson aanraakt wordt vaak goud, maar of deze commercials daarbij gaan helpen? Klef zoals opzettelijk bedoeld, maar dan wel klef met weinig extra’s. Ik vind het niet veel…

Roept u maar