De Paarse Krokodil is niet graag een partypooper, maar het feestje van de Amma ga ik nu toch verstoren. De Coffee Company won ‘beste media-innovatie’ met het idee ‘Wifi Headlines’. Door de naam van het Wifi-netwerk continu te veranderen kregen bezoekers teksten te lezen als: HaveYouTriedTheCarrotCake? of TodaysSpecialEspresso1,60Euro. Briljant idee en De Gouden Leeuw had zijn bericht al geschreven. Helaas is het niet nieuw en dus verre van innovatief. Zie hieronder het origineel uit Duitsland:
vrijdag 22 mei 2009
Inpakken die prijs en versturen naar Duitsland.
haha dit is redelijk voorschut zeg. De volgende keer toch iets beter de inzendingen controleren op “originaliteit”. Wel handig idee trouwens van de Duitsers.
THEY wil niet de discussie aangaan over wie er eerder was. Sommige ideeën hangen gewoon ‘in de lucht’. Feit blijft echter wel dat de Epica jury al in september 2008 de originaliteit van dit idee inzag. ‘Verre van innovatief’ is dus wellicht een wat weinig subtiele kwalificatie van het idee.
@Boris: misschien is de term ‘verre van innovatief’ inderdaad te weinig subtiel omdat They ook bezig was met het wifi-gebeuren. Slim bezig, mijn complimenten voor die denkrichting.
Maar als jij op de maan landt en je ziet dat vlaggetje staan met 52 sterren en mooie rood-witte strepen, verdien jij dan de credits voor de eerste maanlanding??
My point exactly: het gaan niet om wie er het eerst op de maan was, maar wie als eerst het vlaggetje neergezet heeft: http://www.epica-awards.com/pages/results/2008/agency01313.html
maar goed, credits zijn sowieso overrated. ;-) Thanks voor de complimenten!