Ik pak de melkchocoladekoe maar meteen bij de hoorns. De nieuwe Twix-campagne. Krijg er krokodillentranen van. Want ik vind hem erg veel lijken op – en zeker het gevoel geven van – de welbekende concurrent KitKat.
Okee, er was natuurlijk al de ‘Need a moment? Chew it over with Twix’-campagne uit de States. Die schampte al tegen het KitKat-gevoel aan (naar mijn mening). Maar om vervolgens in Nederland te verschijnen met een ‘Pak je moment met Twix’-campagne, gaat wel héél erg ver richting ‘Have a break, have a KitKat’ (die werd bedacht in 1957).
De vergelijking wordt nóg sterker als je ook nog eens met onderstaande commercial komt, en alles visueel ophangt aan twee chocoladerepen die een pauze-button moeten voorstellen. Ik zeg: KitKat blijft de koning van de onderbreking. Helaas Twixie.
Ik kan weinig chocola maken van die spot van Twix. Geef mij dan in de tussentijd toch maar liever een KitKat…
Ik huil met je mee. Terwijl ik KitKat advertising nou ook echt super vind.
NIET echt super vind, bedoel ik.