Laatst was ik Eindhoven. Een fijne winkelstad met de grootste Bijenkorf van het zuiden des lands. En daar ging het me om, de Bijenkorf. Want Nespresso, het koffiemerk dat George Clooney als anchorman heeft benoemd, heeft daar een prachtige shop. De gehele collectie koffiesmaakjes en -apparaten is daar te bezichtigen (en te koop natuurlijk). Ik werd vriendelijk geholpen door een lieftallige Nespresso-dame, die mij na elke vraag weer een kop koffie aanbood. Zij wist mij te vertellen dat het apparaat dat het beste bij mijn wensen paste, 177 euro zou gaan kosten. Da’s niet mis, dacht ik. Al stuiterend van alle kopjes koffie, ging ik toch maar even verder kijken.
Ik wist ook dat er aan de overkant een MediaMarkt zat. Dus daar even naartoe gelopen, via de o zo handige loopbrug die op bijgaande foto te zien is. En daar kon ik hetzelfde apparaat kopen voor 30 euro minder! Mooi voordeel. Gekkenwerk eigenlijk, als je er goed over nadenkt. Ik koop hetzelfde apparaat, met dezelfde service en kan ook nog lid worden van dezelfde Nespresso-club en hoefde daar maar één simpele loopbrug voor te nemen.
Dus vraag ik me af: wat is nu de toegevoegde waarde van die Nespresso-shop, behalve de lieftallige dames die je elke minuut een bak koffie aanbieden? Ik weet het niet, maar het lijkt me verstandig dat Nespresso nadenkt op welke plaats ze hun spullen vermarkten. Helaas kon ik geen koffie kopen bij MediaMarkt…
Roept u maar