Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 21 april 2009

The truth in advertising

adfobackpage3

Het gaat niet goed in Nederland en dus ook niet in reclameland. De recessie, waar geen bureau last van heeft als je het op de man af vraagt, hakt er flink in. Onnodig om te zeggen – maar ik doe het toch – dat het niet leuk is voor iedereen die erdoor getroffen wordt.

Het Roze Olifantje wil die mensen daarom een hart onder de riem steken. Een ode brengen aan alle hardwerkende reclamevrouwen en -mannen die het vuur uit hun sloffen lopen voor bureau en klant en toch hun ontslag kregen. Om redenen die begrijpelijk zijn, maar verre van leuk.

En omdat niemand het verdient zijn baan te verliezen door slechte inschattingen van bankiers of hysterische beurslopers, stellen wij van Het Roze Olifantje het volgende voor: maak voor één keer de voorlaatste pagina in Adformatie een ‘hulde-pagina’ voor alle ontslagenen van de afgelopen periode.

Met naam, laatste functie en telefoonnummer als het even kan, zodat ze weer snel aan de bak kunnen. Tijd voor nieuwe kansen, kopt een advertentie op de carrièrepagina. Pakt Adformatie die kans?


Een reactie op “The truth in advertising”

  1. Helemaal mee eens. Als reclamemakers zo goed zijn met veren in elkaars reet steken wanneer het goed gaat, mogen ze elkaar ook uit de stront trekken als het effe minder gaat!

Roept u maar