Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

donderdag 2 april 2009

Fluitconcert

fluit

KPN en Wehkamp gaan alle twee fluitend door het leven. Beide merken hebben namelijk op het einde van hun radiocommercial een zorgeloze whistle zitten. Als oplettende luisteraar moet je dus goed in de gaten blijven houden welke melodie bij wie hoort.

KPN introduceerde ten tijde van hun Goeiemoggel-campagne het groene, fluitende balletje op het einde van hun commercials. Wehkamp kiest nu ook voor een whistle en neemt voor het gemak de tone of voice van Hema over. Fluitje van een cent. Beluister hieronder de twee commercials.

This text will be replaced by the flash music player.
KPN Radiocommercial

This text will be replaced by the flash music player.
Wehkamp Radiocommercial


4 reacties op “Fluitconcert”

  1. Hoe ging dat fluitje van de Hema dan?

  2. @Insider: In deze post heb ik het over over de tone of voice van de HEMA en niet over hun tune.

    In de winkels van de HEMA is overigens wel een fluitje te horen. Die kun je hieronder beluisteren door op de link te klikken.

    HEMA Fluit

  3. Ik HAAT die fluitjes! Koop niks meer van die bedrijven!

  4. AARG
    Ze lijken ook veel te veel op elkaar; die fluitjes van KPN en Wehkamp. Als hippe internetwinkel wil je niet geassocieerd worden met het flutbedrijf voor telefoon en internet, maar als hoogstaand telecommunicatiebedrijf wil je ook niet geassocieerd worden met een lullig homeshopping winkeltje.

    Ik snap het niet. Opzouten met die kutfluitjes.

Roept u maar