Als het 1999 is en je Playstation inmiddels een rijzende ster onder het steeds breder wordende gamepubliek, de PS2 op het punt staat gelanceerd te worden en je de échte gamers – die jouw merk hebben grootgemaakt - niet wil verliezen aan de concurrentie. Wat doe je dan? Dan doe je dit!
Een geweldige monoloog die ervoor zorgde dat de verkoop van PS1 een laatste boost kreeg voordat zijn opvolger het stokje overnam. De film is bedacht door TBWA London en onmiskenbaar geregisseerd door Chris Cunningham, die zijn mysterieuze TL-balklichttechnieken en vervreemdende, vervormde gezichten-truc (bekijk de clips van Aphex Twin maar eens) toepast op een leuk meisje met vlechten, dat opeens een alienesque eng meisje met vlechten wordt.
De mooie copy, gesproken in dat aandoenlijke Schotse accent, maakt het geheel tot een inspirerende commercial. Chris Cunningham schopt kont.
Chris Cunningham schopt heel hard kont zelfs! Zie hier de short movie van Cunningham met muziek van Aphex Twin. Rubber Johnny.
Wat een vette commercial, en wat een vette tekst!!! Hieronder de copy (zonder Schotse klanken)
Let me tell you what bugs me of the human endeavor
I’ve never been a human in question, have you?
Mankind went to the moon
I don’t even know where Grimsby is
Forget progress by proxy
Land on your own moon
It’s no longer about what they can achieve, out there on your behalf
But what we can experience
Up here and of our own time
And it’s called mental wealth